ÁSZF

Kardamom Apartman

Szolgáltató adatai

Cégnév: Tölgyes Event Kft.

Székhely: 8258 Badacsonytomaj Nyárfa u. 22.

Cégjegyzékszám: 19-09-520111

Adószám: 26543963-2-19

EU adószám: HU26543963

Bankszámlaszám: 11748052-24858481-00000000

IBAN: HU05 1174 8052 2485 8481 0000 0000

SWIFT: OTPVHUHB

Általános szabályok

Jelen „Általános Szerződési Feltételek” (továbbiakban ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és azok szolgáltatásainak igénybevételét.

 

Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.

Szerződő fél

A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

 

Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).

 

Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

Szerződéses jogviszony

A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az írásbeli ajánlat elküldésétől számított 24 órán belül nem érkezik konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik, a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.

 

A Szerződés a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.

 

A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára. Tartalmazza továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.

 

A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

Az apartman alapszolgáltatásai

Szállásszolgáltatás:

Elhelyezések típusa:

  1. Franciaágyas apartman: földszinti vagy emeleti hálószoba franciaággyal 160×200 cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó,wc,) terasszal/erkéllyel rendelkező szoba, 30-42 m2. 4 db
  2. Dupla szobás apartman: földszinti és emeleti apartman franciaággyal, 140×200 cm és 160×200 cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, wc,), terasszal/erkéllyel rendelkező apartman, 42-45 m2. 1 db
  3. A szobák alapfelszereltsége: hűtő-fűtő klíma, padlófűtés, LED tv, vízforraló, mini hűtő, mini mosogató tálca, hajszárító, törölköző, elektromos törölközőszárító, WIFI, USB csatlakozó. Az összes lakóegységünk nemdohányzó.

Vendéglátás:

  1. Az apartman esetenként ellátásként „falusi kamra” reggelit biztosít szállóvendégei számára a megadott i időben.
  2. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.

Az apartman alapszolgáltatásai

Elhelyezések típusa:

  1. Franciaágyas apartman: földszinti vagy emeleti hálószoba franciaággyal 160×200 cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó,wc,) terasszal/erkéllyel rendelkező szoba, 30-42 m2. 4 db
  2. Dupla szobás apartman: földszinti és emeleti apartman franciaággyal, 140×200 cm és 160×200 cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, wc,), terasszal/erkéllyel rendelkező apartman, 42-45 m2. 1 db
  3. A szobák alapfelszereltsége: hűtő-fűtő klíma, padlófűtés, LED tv, vízforraló, mini hűtő, mini mosogató tálca, hajszárító, törölköző, elektromos törölközőszárító, WIFI, USB csatlakozó. Az összes lakóegységünk nemdohányzó.

Vendéglátás

  1. Az apartman esetenként ellátásként „falusi kamra” reggelit biztosít szállóvendégei számára a megadott i időben.
  2. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.

Árak

  1. Az apartman szobaárai (Rack Rate) az apartman honlapján kerülnek ismertetésre.
  2. Egyéb szolgáltatások árlistái a honlapon állnak rendelkezésre.
  3. Az apartman a meghirdetett árait, kivéve amennyiben adott időszakra kötelezettséget nem vállal, előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
  4. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A panzió a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
  5. Az idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő.
  6. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.kardamomapartman.hu oldalon kerülnek meghirdetésre. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szobafoglalásra vonatkoznak. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg. Bizonyos ajánlatok kiemelt időszakban nem foglalhatók, ezen kiemelt időszakokról a panzió rendelkezik. A kiemelt időszakok módosításának jogát a panzió fenntartja. Ezen időszakokról a www.kardamomapartman.hu oldalon adunk tájékoztatást.

Fizetési feltételek

  1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére a foglalást követő 24 órában tart igényt.
  2. Elfogadott fizetőeszközök: bankkártya, átutalás (Forintban, illetve bármely olyan pénznemben, melyet a Szolgáltató elfogadásra meghirdet. Az átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben a Magyar Nemzeti Bank a Vendég érkezési napján érvényes deviza árfolyamán történik.), a Szolgáltató által elfogadottként megjelölt bankkártya/hitelkártya, internetes oldalon keresztüli fizetés, Széchenyi Pihenő Kártya, szerződött partnerek által kiállított voucherek, átutalás (a szállásszolgáltatás teljes vagy részbeni ellenértékének átutalásos fizetését akkor áll módunkban elfogadni, amennyiben az adott összeget a szerződésben meghatározott határidőig a panzió bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal a Szolgáltató felé igazolja).
  3. Speciális ajánlatok esetén a fizetési feltételek változhatnak, melyet az írásban megküldött visszaigazolás tartalmaz.
  4. Az egyéni szobafoglalás garantálása bankkártya/hitelkártya adatok megadásával vagy előlegfizetéssel lehetséges.
  5. A befizetések elmaradása esetén a szobafoglalást automatikusan töröljük.
  6. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/bankkártyáját terheli.
  7. Utazási irodák / Tour operatorok / OTA-k / Együttműködő partnerek: a szolgáltatóval kötött szerződés tartalmazza az egyedi fizetési feltételeket.
  8. Ajándékutalvány: az ajándékutalvány csak a rajta meghatározott érvényességi időn belül és értékben a szabad kapacitások függvényében használható fel Az utalvány teljes ellenértéke előre fizetendő. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszti.

Megrendelés módosítása

  1. Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, szobatípus vagy a létszám módosítására az aktuálisan érvényben lévő árak és a szabad kapacitás függvényében az alábbi feltételek szerint van lehetőség:
  2. Módosítás esetén a kifizetett szállásdíj az adott naptári évben használható fel, de maximum 60 napon belül.
  3. A módosítás díja:
    1. a visszaigazolt érkezés napjától számítva módosítás esetén a teljes szállásdíj 100%.
    2. vis maior esetén a szobafoglalás a 21 napos határidőn belül is módosítható.
  4. Egyedi és akciós ajánlatok esetében az ajánlatban szereplő módosítási feltételek az irányadóak.

Lemondási feltételek

  1. A megrendelés lemondása írásban történik.
  2. Amennyiben az apartman ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási feltételek a következők:
    1. a visszaigazolt érkezés napját megelőző 14. napig: díjmentes. Az elutalt előleg átvihető egy másik időpontra vagy a Szerződő fél kérésére az adott összegben Szolgáltató ajándékutalványt állít ki, ami átruházható.
    2. a visszaigazolt érkezés napját megelőző 14 napon belüli elállás esetén a teljes szállásdíj 50%-a, de minimum egy éjszakai szállásdíj kötbérként kerül felszámolásra.
    3. vis maior esetén a szobafoglalás a 21 napos határidőn belül is módosítható.
  3. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, bankkártya/hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon a Szolgáltató által kiküldött visszaigazolás megérkezését követően 1 naptári napon belül nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége a visszaigazolás kiküldését követő 1. napon helyi idő szerint 10:00 órát követően megszűnik. Ha a foglalás és az érkezés között 1 nap vagy annál rövidebb idő telik el, és a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, bankkártya/hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon a szobafoglalás visszaigazolását követő 24 órán belül nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége a szobafoglalás visszaigazolását követő 24 óra leteltét követően megszűnik.
  4. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, bankkártya/hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 16:00 óráig nem érkezik meg, írásos lemondás nem érkezik, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesíti.
  5. Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit, stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.
  6. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg. Egyedi és akciós ajánlatok esetében a lemondási feltételek az ajánlatban szereplő feltétek szerint alakulnak.
  7. A lefoglalt, de a Vendég apartmanban való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve módosított szolgáltatások (szállás, étkezés stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.
  8. A szálláshely átvételét követően esetleges rövidebb tartózkodási igény vagy létszám csökkenés esetén is a visszaigazolt teljes szállás ár fizetendő.
  9. A Szerződő fél elállásának feltételei a hatályos Kormányrendelet alapján történik (45/2014. (II.26)).

A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

  1. A Vendég megérkezése előtt személyazonosságát a törvényes előírásoknak megfelelően a szoba elfoglalása előtt igazolni köteles. A panzióban bejelentés nélkül senki sem lakhat. A személyazonosító okirat (személyi igazolvány vagy vezetői engedély és lakcímkártya, külföldi személy esetében útlevél) bemutatása a panzió számára lényegesnek minősített szerződési feltétel. Hontalanok és nem az Európai Unió állampolgárai esetében a hontalan igazolvány, illetve az útlevél bemutatása és átadása jogszabály alapján kötelező. A bemutatott okmányokról az adatvédelmi szabályok betartásával a szolgáltató jogosult másolatot készíteni. A vendég azonosíthatóságának hiányában a szállásadói szolgáltatás a panzió részéről megtagadható.
  2. A hatályos jogszabályok értelmében, 2021. szeptember 1-től apartmanunk a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő minden vendég törvényben meghatározott személyes adatait okmányolvasón keresztül, a szálláshelykezelő szoftverében rögzíteni, majd egy tárhelyre, a Vendég Információs Zárt Adatbázisba (VIZA) továbbítani köteles. A rögzítendő adatok: családi és utónév; születési családi és utónév; születés helye; születés ideje; vendég neme; állampolgárság; anyja születési családi és utóneve (ha az azonosító dokumentum tartalmazza); személyazonosító vagy útiokmány azonosító adatai; harmadik országbeli állampolgár esetében a vízum vagy tartózkodási engedély száma, a beutazás időpontja és helye. Az adatok rögzítéséhez érkezés előtt online minden szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő személy (0 éves kortól) köteles az azonosításra alkalmas személyi igazolványát, vezetői engedélyét vagy úti okmányát a szálláshely-szolgáltatónak bemutatni. Az okmány bemutatásának hiányában az apartman köteles a szálláshely-szolgáltatást megtagadni. Jogszabály felhatalmazása alapján, mint szálláshely-szolgáltató az apartman jogosult és köteles elkérni minden vendég személyazonosító okmányát és a vendég köteles azt bemutatni.
  3. A Vendég az apartmanokat  az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out). Vendégek fogadása előre egyeztetett időpontban történik. Időpont  a 06 70 625 21 21 telefonszámon egyeztethető.
  4. A foglaltság függvényében lehetőség van a szoba korábbi (15:00 óra előtti) elfoglalására, illetve későbbi (10:00 óra utáni) elhagyására a mindenkori árlistában meghatározott felár ellenében. Ennek mértékéről tájékoztatást foglaláskor adunk. A szolgáltatás igénybevételéhez a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
  5. Ha a Vendég a szobát az érkezés napján reggel 09:00 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka ára felszámításra kerül.
  6. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, vagy az érkezéskor megadotthoz képest létszámcsökkenés következik be a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
  7. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
  8. A panzió fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad.
  9. A kitöltött és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Vendég a Kardamom Studio Apartman Általános Szerződési Feltételeit, Adatvédelmi nyilatkozatát, valamint a területi házirendeket elfogadja, és köteles betartani. A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatóak az apartmanokban elhelyezett szobamappákban.
  10. A vendég hibájából felróható sérülések miatt az apartman nem vállal felelősséget. A szándékos rongálás miatt keletkezett költségeket az apartman a vendégre terhelheti.
  11. Az apartman teljes területe nemdohányzó.

Háziállatok

A házi kedvencek után felárat kell fizetnie minden Vendégnek. Ezek mértéke megtalálható minden aktuális csomagajánlatunknál, illetve napi árunknál.

Amennyiben ez az ár nem kerül külön feltüntetésre, úgy a felár minden esetben 7.000 Ft kisállat / éj.

Háziállatokkal kapcsolatos házirend és egyén tudnivalók, információk a házirendben ITT érhetőek el. Elolvasásuk erősen javasolt!

A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

  1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
    1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott apartmant, illetve a létesítményt
    2. a Vendég az apartman biztonságát veszélyezteti, rendjét megzavarja, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
    3. a Vendég fertőző betegségben szenved.
    4. a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig
    5. a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá.
  2. Amennyiben a felek közötti Szerződés vis maior okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

Elhelyezési garancia

  1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
  2. A Szolgáltató köteles a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.
  3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

A vendég betegsége, halála

  1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
  2. A felajánlott orvosi segítséget Vendég a saját felelősségére és kockázatára veheti igénybe. Az orvos nem a Szolgáltató alkalmazottja, az általa felállított diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért Szolgáltató semminemű felelősséget nem vállal.
  3. A Vendég fertőző betegsége esetén Szolgáltató jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szolgáltatói szerződést. Ebben az esetben a Vendég az apartman felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles az apartmant poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. Fertőző betegség esetén a Szolgáltató a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek megfelelően köteles eljárni. (A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a Szolgáltató orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem. Az orvos kiérkezéséig a Vendég csak a Szolgáltató által kijelölt területen tartózkodhat.)
  4. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

A Szerződő fél jogai

  1. A Szerződés értelmében a Vendég a kiírásnak megfelelő időben jogosult a megrendelt szoba, valamint a panzió azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
  2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet az apartmanban való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. Szolgáltató az esetleges reklamációkat egyedileg kezeli.
  3. A Vendég panasztételi joga az apartmanból történt elutazását követően megszűnik.

 

Panaszt a Vendég írásban az alábbi címen és elérhetőségeken tehet:
Tölgyes Event Kft
8258 Badacsonytomaj
Nyárfa utca 22.
Tel: 06 70 625 21 21
E-mail: info@kardamomapartman.hu

A Szerződő fél kötelezettségei

  1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
  2. A Vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak szülői vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy folyamatos felügyelete mellett tartózkodjon a panzió teljes területén. A gyermek kísérői felelősséggel tartoznak a gyermek épségéért és az általa okozott károkért. A panzió területén, rendezvényein 18 év alattiak alkoholt nem fogyaszthatnak. E kötelezettség betartásáról/betartatásáról a 18 év alatti személy szülője, általa megbízott cselekvőképes személy köteles gondoskodni. E kötelezettség megszegésének jogi, erkölcsi és anyagi következményeiért a szülő vagy az általa megbízott cselekvőképes személy teljes felelősséggel tartozik.
  3. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett sebessége 10 km/óra.
  4. Az apartman vendéglátó egységeiből ételt/italt a apartmanvendégeknek kivinni tilos. Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy amennyiben a Vendég későbbi fogyasztásra ételt vagy italt visz ki a reggeliző helyiségből, a reggeli árának 50%-t/fő/alkalom felszámítsa.
  5. A szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe lehet kidobni. Amennyiben a Vendég a szobájában nagyobb mennyiségű szemetet, hulladékot halmoz fel, annak kitakarításáért és elszállításáért a Szolgáltató pótdíjat számít fel.
  6. A Vendégek által az apartmanba behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
  7. A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett. A nem rendeltetésszerű használatból felmerülő károkat Szolgáltató jogosult a Szerződő félnek kiszámlázni.
  8. A apartmanokat és közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
  9. Károkozásért a vendéget anyagi felelősségvállalás terheli. Az apartman és az apartmanhoz tartozó külső területen a Vendég által okozott kárt az apartman kifizetteti a károkozó vendéggel.
  10. A szobából, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet. Az apartman berendezési és felszerelési tárgyai az apartman területéről nem vihetők ki, bármilyen berendezési vagy felszerelési tárgy Vendég általi elvitele bűncselekménynek minősül, és rendőrségi feljelentést von maga után.
  11. Az apartmanba tilos behozni:
    • tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői
    • tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek anyagok
    • kábítószerek és egyéb pszichotróp anyagok
    • hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolgok
    • maró, gyúlékony vegyszerek, anyagok
    • különösen drága értéktárgyak, muzeális tárgyak
  12. Egyes speciális esetben a Szolgáltató külön írásban engedélyezheti ezen felsorolt tárgyak behozatalát. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez az apartman írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges. A Szolgáltató engedélye nélkül behozott dolgokban keletkezett kárért Szolgáltató nem vállal semminemű felelősséget, illetve jogosult ezen dolgok, tárgyak a Szerződő fél költségére történő eltávolíttatására. Továbbá mindazon kárért, amelyet a Vendég által, engedély nélkül behozott dolgok, tárgyak okoznak más vendégnek vagy a Szolgáltatónak Szerződő fél tartozik teljes körű jogi és anyagi felelősséggel.
  13. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében az apartman nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében az apartman zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein, valamint az apartmanhoz tartozó teljes nyílt területen (beleértve a teraszokat, erkélyeket, parkolót stb. is) tilos a dohányzás. Dohányzás kizárólag az apartman által kijelölt helyeken megengedett. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken az apartman elhelyezte. Az apartman alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint az apartman területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve az apartman területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben a vendég vagy az apartman területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt az apartman üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
  14. Tűz esetén kérjük kollégánkat a 06 70 625 21 21 telefonszámon haladéktalanul értesíteni.
  15. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell az apartmanban, és minden szükséges adatot az apartman rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
  16. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy az apartman közös használatú területein (kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és az apartmanhoz közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján rögzítésre / törlésre kerülnek.
  17. A terasz és a közösségi területek korlátozások nélkül 22 óráig vehetők igénybe, ezután fokozott figyelmet kell szentelni annak, hogy a vendégek pihenése zavartalan legyen. Az apartmanon belüli területen, valamint a teraszokon Vendégeink nyugalma érdekében 22.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a közösségi területeken történő hangos zenélést, melynek betartásáért az apartman személyzete felel. Ezen időkorlátok módosulhatnak a szolgáltató által szervezett rendezvények esetén. Szolgáltató jogosult a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget rendre utasítani. A második figyelmeztetés után Szolgáltató jogosult a szolgáltatói szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani, és a Vendéget az apartmanból visszafizetési és/vagy kártérítés kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani.

A Szerződő fél kártérítési felelőssége

A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni (pl. extra takarítás: nettó 30.000.- HUF ártól). E felelősség akkor is fennáll, ha a Károsult a kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltatótól jogosult igényelni.

A Szolgáltató jogai

Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a panzióba magával vitt. Fizetés nélküli távozás esetén a Szolgáltató a rendőrségi feljelentés mellett jogi úton érvényesíti a követelését a Szerződő féllel szemben, amelynek költségeit a Szerződő félre terheli. Az utólag felmerült és ki nem egyenlített díj összegét a Szolgáltató a Szerződő fél bankkártyájára terheli.

A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles:

  1. a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni
  2. a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.

A Szolgáltató kártérítési felelőssége

  1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
  2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
  3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket az apartmanba, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
  4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy ha a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
  5. Szolgáltató közösségi tereiben vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  6. A talált tárgyakat Szolgáltató nyilvántartásba veszi. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket a Szolgáltató megsemmisíti. A tárolható tárgyakat a Szolgáltató 2 hónapig őrzi. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával, valamint az őrzéssel felmerült költségek megtérítése ellenében veheti át a tárgyat. A panzió által méretük, súlyuk vagy egyéb tulajdonságuk miatt nem őrizhető tárgyakat a Szolgáltató haladéktalanul átadja a hatóságoknak.
  7. A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a Szolgáltató fedetlen és nem őrzött parkolójában. A Szolgáltató parkolójában levő gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  8. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a panziói wellness részlegének vagy sport-, és egyéb létesítményeinek ill. ezközeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények, eszközök használata korlátozott vagy nem megengedett.

Fogyasztói érdekvédelem

A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Badacsonytomaj község jegyzője ill. a Veszprém Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.

Adatvédelem

A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a www.kardamomapartman.hu oldalon folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza az egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatókat is.

Vis maior

Azon ok vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

 

A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén a Szerződő fél elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat.

 

Érvényes visszavonásig.